Followers

Monday, May 4, 2015

Tragedi DUKE menyayat hati....

HARI ini SC ingin melahirkan rasa simpati SC kepada mangsa kemalangan maut di Lebuhraya DUKE (Damansara Ulu Kelang) sepertimana yang dilaporkan oleh UTUSAN ONLINE. Kemalangan itu mengorbankan tiga beranak.

Perbincangan mengenai kemalangan ini dibincangkan secara meluas di Facebook. Satu video CCTV memaparkan video beberapa buah kereta MyVi sedang berlumba di Lebuhraya DUKE. Namun, setakat ini belum dapat disahkan kesahihan video tersebut.

SC merasakan sekiranya video tersebut benar-benar sahih, pihak berkuasa perlu memastikan bahawa hukuman yang setimpal perlu dikenakan ke atas pemandu MyVi tersebut. Difahamkan MyVi yang merempuh Pajero Sport itu adalah ahli kelab FMC (Familia MyVi Club) jadi SC berharap kelab tersebut tidak melindungi pemandu tersebut demi keadilan untuk keluarga mangsa.

Dalam pada itu Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menziarahi anak-anak mangsa yang tidak terlibat dalam kemalangan tersebut sepertimana yang dilaporkan UTUSAN ONLINE. Ahmad Zahid Hamidi turut memberi jaminan bahawa mereka yang terlibat akan diheret ke muka pengadilan.

Video Rakaman CCTV MyVi Berlumba di Lebuhraya DUKE (Belum disahkan kesahihanya)




Gambar Kemalangan Lebuhraya DUKE


SC: Jangan jadikan jalan raya / lebuh raya sebagai medan lumba....ingat nyawa orang tak berdosa....

No comments:

Post a Comment