Followers

Saturday, September 5, 2015

Hazury Permata Baru Industri Muzik Tanah Air

KALAU dulu kita sering mendengar lagu nyanyian penyanyi cilik daripada seberang yakni Indonesia sehimggakan auranya berjaya masuk ke negara kita, Penyanyi cilik yang dimaksudkan ialah Tegar. Pada waktu itu kita hanya mampu kagum dengan kehebatan persembahan Tegar walaupun ianya dari Indonesia.

Hari ini akhirnya negara kita mempunyai penyanyi cilik yang namanya baru meningkat naik. Penyanyi yang SC maksudkan ialah adik Hazury. Hazury dikatakan didik oleh KRU Music. Berasal daripada kemaman dan baru sahaja darjah 3 bersekolah di Sekolah Kebangsaan Chukai, Kemaman, Teremgganu.

Mendengar nyanyian beliau ternyata beliau boleh menjadi pencabar terdekat Tegar. Sekiranya beliau mendapat didikan yang baik tak mustahil satu hari nanti dia boleh  menewaskan Tegar sekaligus mampu mengharumkan nama negara di seantero dunia.

Siapa sangka budak darjah tiga bukan sahaja dapat menyanyikan lagu dengan baik malah vokal beliau ternyata unggul jika nak dibandingkan dengan anak-anak yang sebaya denganya. Kemampuan beliau bermain gitar merupakan satu perkara yang boleh disifatkan sebagai menakjubkan.

Bersama-sama dengan artikel ini SC akan kongsikan bersama video-video yang ada kaitan dengan penyanyi cilik bernama Hazury tersebut.




No comments:

Post a Comment