Followers

Sunday, June 11, 2017

BoBoiBoy Galaxy Episod 2

BARU-baru ini SC telah berkongsi satu video animasi terkenal negara iaitu BoboiBoy Galaxy Episod 1, hari ini SC memilih untuk berkongsi satu lagi episod dalam siri animasi yang terkenal dan mendapat sambutan hangat di negara kita dewasa ini. Kali ini Episod 2 BoboiBoy Galaxy akan dikongsi khas untuk pembaca setia blog SC yang tak seberapa ini.

BoboiBoy Galaxy mendatangkan satu fenomena baru di dalam arena animasi tempatan, di mana kualitinya dah hampir setaraf bukan sahaja animasi dari barat, malah setanding juga dengan animasi daripada Jepun contohnya Naruto mahupun One Piece. 

BoBoiBoy Galaxy mengisahkan perjalanan lima sahabat yakni BoboiBoy, Yin, Yaya, Gopal dan Fang di Galaxy di dalam menjalankan misi menyelamatkan Power Sphere daripada jatuh ke tangan mereka-mereka yang jahat di bawah satu organisasi menyelamatkan Power Sphere yang lebih dikenali dengan nama T.A.P.O.P.S. Lima sahabat ini mempunyai kuasa-kuasa mereka yang tersendiri.

BoBoiBoy merupakan watak utama di dalam animasi ini, selain itu beliau juga memiliki kuasa terhebat di antara mereka berlima namun, walaubagaimanapun BoBoiBoy bukanlah seorang yang suka berbangga walaupun kuasa beliau merupakan yang terhebat. 


SC berharap selepas lebih banyak lagi di kalangan rakyat negara kita berani menerbitkan animasi seumpama ini, agar kita dapat buktikan kepada dunia bahawa animasi daripada negara kita mampu juga jadi yang terbaikkkk dunia. Dalam masa yang sama kerajaan hendaklah terus membuat galakkan kepada penerbit-penerbit animasi tempatan dengan menyediakan dana untuk membangunkan lagi industri animasi negara ini. 

Tahniah diucapkan kepada penerbit animasi BoBoiBoy Galaxy ini, diharap mereka terus melipat gandakan lagi usaha untuk memastikan negara kita mampu menjadi kuasa besar di dalam pengeluaran siri-siri animasi berkualiti.

SC: BoBoiBoy Galaxy Terrrrrrrbaikkkkkkkkk

No comments:

Post a Comment