Followers

Monday, July 3, 2017

NOKIA 3

NOKIA sebuah jenama telefon bimbit yang amat popular tak lama dahulu, namun selepas kehadiran peranti-peranti yang mempunyai sistem pengoperasian Android, Nokia berada di ambang kejatuhan apabila model-model barunya gagal di dalam persaingan telefon pintar tempatan. Namun, kini Nokia kembali dengan semangat yang baru dan cuba memasuki pasaran telefon pintar dunia kembali. Dapatkah Nokia kembali ke zaman kegemilanganya? Apa yang SC boleh katakan kita hanya tunggu dan lihat sahaja.

Hari ini SC memilih untuk membuat sedikit review salah satu model telefon bimbit keluaran Nokia yang mungkin akan menarik minat anda semua untuk membelinya. Siapa tahu Nokia mampu mengembalikan semula zaman kegemilanganya. Model yang SC maksudkan ialah Nokia 3.

Nama Pengeluar: Nokia
Nama Model: Nokia 3
Dilancarkan pada: Jun 2017


TEKNOLOGI RANGKAIAN: GSM / HSPA / LTE

PELANCARAN: 
PENGUMUMAN: Februari 2017
DILANCARKAN: JUN 2017

BADAN
Dimensi: 143.4 x 71.4 x 8.5 mm (5.65 x 2.81 x 0.33 inci)
Berat: 140 g (4.94 Oz)
SIM: Sim Tunggal (Nano Sim) atau Dua Sim (Nano Sim, Dual Standby)

PAPARAN
Jenis: IPS LCD capacitive touchscreen, 16m colors.
Saiz: 5.0 Inci (~67.3% ratio skrin-ke-badan)
Resolusi: 720 x 1280 pixels (~294 pixel density)
Multitouch: ya
Perlindungan: Corning Gorilla Glass (Versi tidak ditentukan)

PLATFORM
OS: Android 7.0 (Nougat)
Chipset: Mediatek MT6737
Cpu: Quadcore 1.4 Ghz Cortex-A53
Gpu: Mali-T720MP1

MEMORI
Slot Kad Memori: MicroSD sehingga 256 GB
Dalaman: 16GB, 2GB RAM

CAMERA
Utama: 8 MP, f/2.0, fokus auto, LED Flash
Ciri-Ciri: 1.12 µm pixel size, geo-tagging, touch focus
Video: 720p@30fps
Sekunder: 8 MP, f/2.0, fokus auto, 720p

BUNYI
Jenis Isyarat: Getaran, MP3, Nada dering WAV
Pembesar Suara: Ya
3.55mm jack: Ya

KOMUNIKASI
WLAN: Wi-Fi 802.11 b/g/n, dual band, WiFi Direct, Hot Spot
Bluetooth: 4.0, A2DP, LE
GPS: Ya, dengan A-GPS
NFC: Ya
Radio: Radio FM Dengan RDS
USB: microUSB 2.0, USB On-The-Go

CIRI-CIRI
Sensor: Accelerometer, gyro, proximity, compass
Mesej: SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM

Pelayar: HTML5
JAVA: Tidak
- MP4/H.264 player
- MP3/WAV/eAAC+/FLAC player
- Photo/video editor
- Document viewer

BATERI
Non-removable Li-Ion 2630 mAh battery

PELBAGAI
Warna: Silver White, Matte Black, Tempered Blue, Copper White
Harga Cadangan: RM 780.94

REVIEW

Nokia untuk orang ramai! Dan bukannya 3310. Bangkit dari abu, jenama Finland yang legenda membuat permulaan yang baru, "menghubungkan orang" dengan cara Android. Ini sentimen yang baik pasti, tetapi yang kebanyakannya didorong oleh nostalgia kolektif sepanjang umur emas Nokia, kembali pada tahun 90-an.

Beberapa tahun yang lalu, ia adalah dunia baru di luar sana - lebih kompetitif berbanding sebelum ini. Walaupun dengan tag harga yang berpatutan, silsilah luar dan bergaya yang boleh dipercayai, tahap kemasukan HMD Nokia 3 melangkah ke niche bajet yang terlalu banyak dan sangat kompetitif. 

Nilai adalah nama permainan pada masa kini dan ia amat sukar untuk bersaing dengan orang-orang seperti Moto, Xiaomi dan Meizu yang menjual harga dengan harga yang banyak. Mungkin tidak menghairankan untuk melihat bahawa dalam istilah perkakasan murni, Nokia 3 tidak pun cuba menyaingi di atas kelas beratnya.

Walau bagaimanapun, terhadap semua sebab yang jelas, Nokia 3310 (2017) nampaknya menjual dengan mengejutkan dengan baik, berjaya mengewangkan nama legenda dan terbang dari rak jauh lebih cepat daripada alternatif yang lebih murah, Nokia 216. Nokia 3 dilahirkan dengan pepatah yang sama "Sudu perak" dan diberikan keadaan yang betul, boleh menggunakannya untuk kelebihan jualan yang lebih mengagumkan.

Di sana kita, Nokia yang dimiliki Nokia, yang dimiliki Nokia dan buatan China. Kami tertanya-tanya berapa ramai orang yang akan memberikan idea pemikiran: mendapatkan Nokia selepas ia sejuk. Atau mungkin (kenapa tidak?) Mendapat Nokia sebelum keren lagi?

Walau apa pun, kami akan cuba untuk bersikap adil kepada telefon bimbit dan mengetahui sama ada Nokia 3 bernilai, tanpa mengira siapa yang melakukan apa-apa dalam pasaran telefon pintar yang berubah-ubah? Ikuti di halaman seterusnya, ketika kami memulakan penjelajahan kami dengan pemeriksaan perkakasan Nokia 3.

No comments:

Post a Comment