Followers

Sunday, March 20, 2011

Red Warrior Menang Bergaya di Gelanggang Lawan


HARI ini SC ingin bercerita mengenai kejayaan Skuad Bola Sepak Kelantan atau lebih dikenali dengan nama The Red Warrior yang menempah tiket ke Separuh Akhir Piala FA. Apa yang menariknya perlawanan kali ini dikira kemenangan di Gelanggang Lawan walaupun ia diadakan di Stadium Sultan Muhammad ke-iv.

Semalam SC berkesempatan untuk ke Stadium tersebut dan apa yang SC dapat lihat ialah Stadium tersebut dibanjiri oleh penyokong-penyokong The Red Warrior kerana di dalam Stadium kelihatan warna Merah dan Putih sahaja yang nampak menyerlah.

Sebelum SC terlupa, Perlawanan tersebut adalah yang melibatkan Felda United melawan Kelantan. Keputusan apabila wisel penamat dibunyikan ialah Felda United -0 dan Kelantan -3, secara agregatnya Kelantan menang dengan jumlah agregat 5-2.

Daripada apa yang SC lihat di dalam perlawanan semalam ternyata, pengadil perlawanan di dalam perlawanan semalam lebih menyebelahi Felda United apabila beberapa kekasaran terhadap pemain Kelantan kebanyakkan diabaikan oleh Pengadil Perlawanan.

Perkara ini juga mendatangkan kemarahan kepada penyokong-penyokong Kelantan, sehingga ada yang gagal mengawal emosi membaling objek masuk ke dalam padang dan ada yang lebih berani membaling mercun ke dalam padang.

SC: Go...Go...Go Red Warrior....berjuanglah para Pahlawan Merah.

No comments:

Post a Comment