Followers

Saturday, April 6, 2013

Diselamatkan Malaikat ???

Diselamatkan malaikat ??? Persoalan itu terus menjadi persoalan hingga kini.di dalam lubuk hati SC. Persoalan ini timbul setelah SC menonton video yang sungguh ajaib. Video tersebut dikatakan rakaman CCTV yang menunjukkan aksi malaikat menyelamatkan manusia daripada kemalangan maut.

Persoalan yang sering wujud dalam benak fikiran SC adalah adakah benar malaikat yang menyelamatkan manusia dalam video ini atau adakah makhluk lain yang menyelamatkan manusia tersebut. Setakat ini, ia masih samar-samar.

Sekiranya benar makhluk yang menyelamatkan manusia daripada kemalangan tersebut adalah Malaikat, Untuk apa ia menyelamatkan manusia tersebut? Adakah ia bertujuan memberi hidayah kepada manusia tersebut ataupun apa? Sekiranya ia bertujuan memberi hidayah kepada manusia tersebut, adakah manusia yang diselamatkan tersebut memeluk Islam?

Namun, persoalan-persoalan tersebut masih belum ada jawapanya hingga sekarang. Sama-samalah kita kajinya dan berhujah dengan hujah-hujah yang penuh ilmiah, jangan pula kita berhujah dengan emosional kerana emosional melambangkan kita seorang yang tidak profesional.
VIDEO DISELAMATKAN MALAIKAT


Sembang Cerita: Kita tidak mampu berfikir apa yang berada di luar kemampuan kita.

No comments:

Post a Comment