Followers

Sunday, February 27, 2011

Jamilah Jual Barang...


HARI INI SC nak berkongsi dengan pembaca setia blog SC sebuah cerita lawak lagi melucukan buat tatapan dan hiburan para pembaca blog SC yang budiman. Lawak adalah sebahagian daripada kehidupan pendek kata hidup kita tak ceria tanpa lawak, ingat kerana lawak jugalah Majalah Ujang boleh bertahan hingga sekarang.

SC masih ingat sewaktu SC kecik-kecik dulu suka benar SC beli Majalah Ujang sampai sanggup simpan duit belanja semata-mata untuk membeli Majalah Ujang, kenapa sebab SC suka baca Majalah Ujang...jawapanya ringkas sahaja sebab SC suka dengan cerita lawak-lawak tak kiralah lawak antarabangsa ataupun lawak tempatan. Jadi ikutilah cerita Jamilah Jual Barang di bawah ini:

Cerita ini mengisahkan perbualan dua orang sahabat karib, topik perbualan mereka berdua adalah lebih terarah kepada jual barang. Sebagai anak muda topik ini sudah tentu akan menarik minat mereka-mereka yang sewaktu denganya.

Meli : Kau tau Jamilah anak Pak Meon tu sekarang ni dah jual barang lah....

Gafar: Biar betul ko nih...ko jangan kan tak pasal-pasal aku boleh dosa free.

Meli: Apa tak betulnya, apa pula dosa dah memang betul...dosa apa lak?
Gafar: Ko jangan, setahu aku Jamilah tu orang baik-baik....

Meli: Aku tahulah kau syok kat dia....

Gafar: Apa pulak ko ni sampai ke situ pulak.

Meli: Kalau tak percaya mari aku tunjuk sekarang tak guna kita bertengkar di sini.

Gafar: Baik, jom gerak sekarang

Meli: Ok...

Mereka berdua pun pergi ke tempat Jamilah untuk melihat sendiri adakah benar Jamilah menjual barang ataupun sebaliknya. Setibanya mereka di sana Gafar terpandang Jamilah sedang asyik melayan pelanggan menjual barang. Rupa-rupanya barang yang dimaksudkan itu ialah aneka jenis barangan plastik yang menjadi bahan jajaan perniagaan Jamilah.

Meli: Betul tak aku kata Jamilah jual barang?

Gafar: Ya memang betul Jamilah jual barang, tetapi tadi bukan aku ingat Jamilah jual barang lain.

Meli: Itulah ko ni, otak kuning betul, tu lah sapa suruh fikir bukan-bukan kan dah terkena

Gafar: Tak guna punya member.
SC: Semoga korang terhibur dengan cerita lawak ni ye....kepada yang fikir bukan-bukan masa awal cerita ni, hentikanlah berotak kuning lah ye.....jangan marah.

No comments:

Post a Comment