Followers

Tuesday, February 15, 2011

Mengapa Engkau Sukar Memahami

LAMA JUGA SC tidak mengemaskini blog SC ini, maaf dipohon di atas kesulitan yang timbul ekoran daripada kegagalan SC untuk mengemaskini blog ini, bukan sengaja SC tidak mengemaskini blog ini tetapi terlalu sibuk dengan tugas-tugas yang melibatkan rutin harian SC. Kebetulan hari ini SC mempunyai kesempatan jadi memilih untuk menerbitkan sebuah sajak yang bertajuk Mengapa Engkau Sukar Memahami:

Mengapa Engkau Sukar Memahami

Aku rasa resah di dalam diri
Hari-hari hidupku kian kelabu
Kenapa sukarnya engkau memahami
Kenapa kau terus menekan aku

Aku hanyalah manusia biasa
Tak terdaya olehku untuk semua menyempurnakan permintaanmu
Aku bukanlah orang yang berada
Aku hanyalah orang yang biasa saja padaku

Kenapa kau menyiksa aku
Memang benar aku menyayangimu bagai adik kandung
Namun ada waktu-waktu tertentu aku juga tidak mampu
Aku bukanya ada harta berbondong-bondong

Wahai adikku tolonglah faham keadaanku
Aku dah berusaha untuk menjadi yang terbaik
Namun kau tetap menyalahkanku
Entah bila kau akan anggap aku yang terbaik

Tolonglah fahami keadaan aku
Aku harap kau memahami
Hentikanlah siksaan ini di jiwaku
Jangan terus kau guris hatiku ini

SC: Jangan buat orang terguris hatinya, lama-lama kita sendiri bakal dilukan hatinya.

No comments:

Post a Comment