Followers

Sunday, July 31, 2011

Kedatangan Ramadhan Al-Mubarak

ALHAMDULLILAH akhirnya kita bertemu di bulan yang penuh keberkatan dan seribu rahmat ini setelah SC sekian lama tidak dapat mengemaskini blog milik SC kerana sibuk dengan tugas-tugas harian SC yang semakin hari semakin menimbun tugasanya.

SC bersyukur ke hadrat Ilahi kerana SC diberi kesempatan untuk mengemaskini blog milik SC pada bagi bulan Ramadhan Al-Mubarak bulan yang penuh dengan keberkatan ini. Semalam juga SC berkesempatan menunanaikan Solat Sunat Terawikh berjemaah di Masjid Al-Quddus, Paya Bemban, Kota Bharu, Kelantan.

SC berdoa agar SC diberi kesempatan untuk menyempurnakan Ibadah Puasa di bulan Ramadhan dan terus diberi kekuatan dan kesabaran untuk meneruskan Ibadah ini. Hari ini adalah hari pertama umat-umat Islam di seluruh Malaysia menunaikan Ibadah Puasa.

Bercakap mengenai Ibadah Puasa SC ingin berkongsi dengan korang semua iaitu satu video niat Puasa mungkin boleh dijadikan panduan oleh semua pembaca setia mahupun pembaca baru blog SC ini.

Niat Puasa Di Bulan Ramadhan




SC sebenarnya baru selesai bersahur, Kali ini menu sahur SC ialah Maggi Goreng apa nak buat inilah nasib berpuasa di negeri orang. Waktu berbuka karang tak tahu lagi berbuka dengan apa.

Sebut kata berbuka, SC ingin berkongsi dengan korang semua satu video doa berbuka puasa untuk amalan korang semua setiap kali berbuka puasa.


Doa Berbuka Puasa

SC: SC berharap pada Ramadhan tahun ini SC berkemampuan untuk menyempurnakan sebagaimana Ramadhan tahun-tahun yang lalu.

No comments:

Post a Comment