Followers

Saturday, December 29, 2012

Banjir 2012 Pantai Timur

BARU-BARU ini satu bencana alam yang menimpa menjadi kelaziman setiap bulan Disember tiap-tiap tahun di negeri-negeri Pantai Timur. SC semua dah tahu apa negeri-negeri yang terletak di bawah Pantai Timur, tetapi untuk lebih berkesan adalah lebih elok SC nyatakan bahawa negeri-negeri di Pantai Timur ialah Kelantan, Pahang dan Terengganu.

Banjir di penghujung Disember 2012 mungkin akan meninggalkan kesan mendalam terutamanya kepada mangsa-mangsa banjir,sebenarnya banjir ini adalah salah satu bentuk ujian daripada Allah s.w.t. terhadap kita oleh yang demikian kita perlulah lalui laluan sukar ini dengan penuh sabar.

Oleh kerana isu banjir masih hangat diperkatakan kali ini SC akan cuba berkongsi maklumat mengenai banjir yang telahpun melanda di kesemua negeri di Pantai Timur. Mungkin kejadia banjir yang menimpa kawan-kawan kita boleh dijadikan iktibar untuk kita.


Smiley face
Smiley face

Marilah bersama-sama kita bersyukur ke hadrat Ilahi kerana tempat kita tidak dilanda banjir. Sama-samalah kita berdoa agar mangsa-mangsa banjir sentiasa tabah mengharungi dugaan yang menimpa mereka. Ingat hari ini mungkin hari mereka diuji mana tahu akan datang kita pula akan diuji. 

SC: Bersama-samalah kita membantu mangsa banjir....

No comments:

Post a Comment