Followers

Wednesday, September 30, 2015

Ribut Pusaran Angin Di Tanah Merah Pada 29.9.2015

HARI ini SC nak berkongsi satu kejadian Bencana Alam yang berlaku di Tanah Merah, Kelantan kelmarin (29.9.2015). Bencana alam yang SC maksudkan ialah Ribut Pusaran Angin. Ribut tersebut berjaya dirakamkan oleh jurugambar amatur.

Video Ribut Pusaran Angin di Tanah Merah, Kelantan itu SC akan kongsikan bersama artikel ini. Kejadian tersebut sememangnya merisaukan orang-ramai terutamanya penduduk setempat. Kebimbangan mereka ini berasas juga memandangkan mereka bimbang Ribut Pusaran Angin ini bertukar menjadi Ribut Taufan atau nama lainya Puting Beliung.

Walaupun namanya hanya Ribut Pusaran Angin dan bukan Puting Beliung banyak juga kerosakkan yang berlaku akibat daripada kejadian ini. SC berharap mangsa-mangsa ribut ini bersabar dan anggaplah ianya hanya sebahagian daripada ujian Allah s.w.t untuk umatnya.

Ribut tersebut berjaya dirakamkan oleh jurugambar amatur yang secara tidak sengaja terlihat kejadian tersebut yang memperlihatkan betapa besarnya Kekuasaan Allah dan kita selaku umatnya hanya mampu beristifar melihat kejadian tersebut. Jelas sekali walaupun besar mana kuasa yang kita ada sememangnya tidak mampu menandingi kekuasaan Allah.

Dalam masa yang sama SC berharap kerajaan dapat memberikan bantuan segera kepada mangsa-mangsa yang terlibat dengan Ribut Pusaran Angin tersebut kerana mereka mungkin mengalami kerugian ekoran daripada kejadian tersebut.



VIDEO RIBUT PUSARAN ANGIN TANAH MERAH 29.9.2015



 SC: Dunia sudah tua, kiamat sudah dekat sudahkah anda semua bersedia menghadapinya???

No comments:

Post a Comment