Followers

Thursday, September 1, 2011

Raya....Raya....Raya...Merdeka.....



RAYA, raya, raya, Merdeka menjadi tajuk artikel SC pada kali ini kerana sesuai dengan suasana sekarang ini di mana umat Islam di Malaysia masih lagi menyambut Hari Raya Aidilfitri ataupun Hari kemenangan selepas hampir sebulan mengerjakan ibadah puasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Aidilfitri kali ini menjadi lebih bersejarah selepas sehari kemudian negara kita yang tercinta yakni Malaysia menyambut ulang tahun kemerdekaan negara. Kalau kita perasan nampaknya tahun ni kita sambut dua hari kemenangan pertama kemenangan di atas kejayaan menyempurnakan Puasa di bulan Ramadhan dan hari kemenangan yang kedua ialah kemenangan rakyat Malaysia pahlawan-pahlawan merdeka dahulu berjaya mengeluarkan negara kita daripada cengkaman penjajah.

Pada kesempatan ini SC ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfiri, Maaf zahir batin dan juga Selamat menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia dan terima kasih kepada pembaca setia yang terus melayari blog Sembang Cerita ini.

SC difahamkan tema bagi sambutan hari kebangsaan/kemerdekaan pada tahun ini ialah 1Malaysia Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera. SC doakan agar transformasi berjaya dengan ini secara automatisnya rakyat akan sejahtera.




SC: Lagu raya dan Lagu Merdeka untuk anda semua....

No comments:

Post a Comment