Followers

Monday, November 7, 2011

Salam AidilAdha

HARI ini sengaja SC terbitkan artikel ini sebagai satu penghormatan khas terutamanya kepada semua pembaca setia blog Sembang Cerita. Mungkin sedikit terlewat namun bagi SC tidak mengapa terlewat sedikit daripada tidak langsung kan.

Hari Raya Korban ini mengajar kita erti sebuah pengorbanan, sebut kata korban terima kasih SC ucapkan kepada semua pembaca setia blog SC yang tak seberapa ini kerana kesanggupan mereka mengorbankan masa mereka untuk membaca blog SC ini dari hari ke sehari akhirnya populariti blog SC ini terus meningkat.

Di kesempatan ini SC ingin memohon maaf kepada semua pembaca setia blog Sembang Cerita terima kasih di atas pengorbanan anda selama ini. Selamat Hari Raya Aidil Adha SC ucapkan kepada semua pembaca setia blog SC ini. 

SC pada tahun ni tak dapat menunaikan ibadah korban oleh kerana kesukaran mendapat lembu di kawasan kampung SC walaupun sudah awal lagi SC cari tapi tak dapat nak buat camner tahun ni SC tak ada rezeki mungkin di lain tahun ada lah tu rezeki SC.

Apa yang SC dapat lihat Hari Raya Aidiladha kali ini mengikut mata kasar SC tidak begitu meriah kalau dibandingkan dengan raya Aidiladha yang terdahulu tak tahulah kenapa mungkin ada sebab yang boleh kita kaitkan dengan senario tidak meriahnya raya Aidiladha pada tahun ini.

Walaubagaimanapun, SC tetap merasa semangat pengorbanan di mana setiap kali Hari Raya Aidiladha pasti ada saja tempat yang mengadakan majlis korban, ada sajalah lembu, kambing, unta atau rusa yang akan dikorbankan. 

Pengorbanan itu sesuatu yang begitu bermakna dan juga memang berguna manusia seperti kita untuk memahami erti pengorbanan dalam ertikata yang sebenarnya dan hayati pengorbanan di hari raya AidilAdha ini.

SC: Banyak ke binatang yang dikorbankan kat rumah korang...tahun ni SC tak dapat nak korban.

No comments:

Post a Comment