Followers

Thursday, January 6, 2011

Tok Bomoh Baca Ayat

HARI INI SC ingin berkongsi satu cerita yang sememangnya layak dikongsi untuk bacaan korang semua tajuk cerita ini ialah Tok Bomoh Baca Ayat, ikuti cerita ini di dalam dialog sepertimana yang SC sertakan di bawah ini:

Hendak dijadikan cerita dikisahkan dua orang sahabat sedang rancak bebual di sebuah kedai kopi yang letaknya di Kampung Jin Bertendang. Dua orang sahabat ini ialah Faisal dan Nordin:

Faisal: Aku berkenan betul lah dengan Jamilah anak Pak Mat Soya tu, aku dah cuba tackle tak dapat.

Nordin: Kau Tackle tak kena cara kot

Faisal: Tak kena cara camna macam-macam cara dah aku cuba, aku dah habis cara dah nak guna.

Nordin: ala kalau dah nak seribu daya, kalau tak nak seribu dalih.

Faisal: Ye la tu, Oh ya kau ada kenal tak Bomoh baca ayat, aku nak minta dia baca ayat kat Jamilah.

Nordin: Kalau fasal baca ayat tu, kau tak payah jumpa bomoh, adik aku pun boleh.

Faisal: Betul ke kau ni?

Nordin: Ye la, betul la.

Faisal: Kalau begitu marilah kita jumpa adik kau sekarang.

Nordin: Ok Jom Pergi.

Mereka berdua pun bergegas ke rumah Nordin untuk bertemu dengan adik nordin. Setibanya mereka di rumah Nordin nampaknya Faisal bernasib baik kerana adik Nordin kelihatan ada di rumah nordin. Nordin pun meminta adiknya untuk baca ayat. Adik segera mencapai buku di atas rak buku dan membacanya.

Adik Nordin: Saya ada buku, buku saya sangat tebal, saya suka baca buku.

Mendengar ayat yang dibaca oleh adik Nordin Faisal segera melenting.

Faisal: Hampeh Kau Nordin, kalau ayat macam ni aku pun boleh baca tak perlu kau suruh adik kau baca.

Nordin: La tadi kau kata nak baca ayat, tu adik aku dah baca ayat tu.

Faisal: Apa lah yang bangang sangat kau ni maksud aku, baca ayat tu bomoh yang boleh buat minyak pengasih.

Nordin: La kau tak cakap terang-terang mana aku tau.

Faisal: Sudahlah sudah......buang masa betul kau ni.

No comments:

Post a Comment