Followers

Thursday, July 13, 2017

Abang Long Fadil 2

ABANG LONG FADIL satu filem telah mencetuskan satu fenomena baru di dalam industri filem Malaysia satu masa dahulu.
Filem ini mendapat sambutang hangat satu masa dahulu. Setelah sekian lama kini kesinambungan kepada filem Abang Long Fadil iaitu Abang Long Fadil 2.

Hari ini SC ingin berkongsi beberapa info tentang Abang Long Fadil 2 ini dengan anda semua selaku pembaca setia blog SC yang tak seberapa ini, sudah lama juga SC tidak berbicara tentang filem ni, Alhamdulillah hari ni dapat juga berbicara tentang filem. 

SIPNOPSIS FILEM ABANG LONG FADIL 2

Filem ini mengisahkan tentang perjalanan hidup Fadil, yang terjerumus ke dalam dunia mafia, didalangi oleh Taji Samprit dan anaknya Wak Doyok. Berlaku satu insiden yang menyebabkan Fadil disalah anggap oleh Insp. Wahab dan Insp. Shuib sebagai pembunuh upahan yang dikenali sebagai Tiger.

Dalam pada masa yang sama, Yana, seorang wartawan TVKL yang sering membuat liputan kes-kes pembunuhan yang dilakukan Tiger juga terjebak dalam kekalutan masalah yang dialami Fadil. Fadil terpaksa menjalani hidup sebagai seorang pembunuh upahan walaupun dia bukanlah seorang pembunuh. Sasaran pertama Fadil ialah King Kong, seorang yang gila kuasa dan musuh kepada Taji Samprit.

Pelbagai aksi dan situasi komedi berlaku dalam perjalanan hidup Fadil sebagai seorang pembunuh upahan. Hanya satu cara untuk membersihkan nama Fadil, iaitu mencari identiti sebenar Tiger bagi membetulkan keadaan dan membuktikan Fadil tidak bersalah.


No comments:

Post a Comment